Shooting for Promo under Mercy Mission

Lights. Camera. Action!

Everybody wants their one minute of fame in the big screen, right?
....And I got it! :D  It's nice that I gained experience to be under the limelight.

Kisahnya... Class mate lama aku, nama dea Sayd Haque from Intro to Mass Comm, dea cakap perlu seorang perempuan untuk acting/modeling. Disebabkan aku bosan, jadi aku ON je lah. Haha ^^'
Experience is the best teacher, right?

Videonya 1 minit lebih jaa. But there are lots of sequences. The producer is Saleem Rehan. Check out this guy, really cool vids, islamic da'wah style.

Saleem Abduhu

It was my first time doing a promo so I don't know what to expect. Jumpa dea dengan Sayd dekat Kafe Halimah. Dea cakap esok pagi shooting dalam bus pukul 7.30 pagi dah kena terpacak dekat depan Mahallah Office tunggu dea dengan wife dea. The reason behind it is that the SUNLIGHT is nice during that time.

Okay, I didn't understand at that time. Lepas tu dea kata kena pakai niqab sebab video akan dipaparkan all over the world for a conference under Mercy Mission. Okay fine, tak nampak muka tapi itu aku okayyy. Hoho. First time pulak tuuu pakai niqab. Lepastu aku ingat niqab tu dea bagi lah kan, tapi just make do with the existing scarf that I have. Okayyyy.



K pagi tu cuma satu je shooting sebab aku kerja pukul 9 pagi kan. Then 3.30 sambung balik. Pergi shooting dekat Taman Botani Negara. Memang aku tak pernah jejak kan kaki dekat tempat tu tapi bila dah sampai  tu Subhanaallah macam nak nangis sebab cantik sangat. **Mental note bila hubby balik mesti ajak dea pergi tempat ni , hot spot amek gambar cantik cantik :D


 Dorang bagi lah semangat jugak. Like dorang cakap just imagine that you are walking to your husband or you are walking with your husband. Something like that. Lemah lah aku macam tu. Aku rindu kt dea bagai nak rak, buat kerja pun nak lupakn dea seketika tapi makin disuruh ingat pulak. Hahahaa.

Ada satu lagi shooting yang tunjuk tangan aku jee. Yang tu best! Sebab tangan je kan so selesa lah. HAHAHA.  Lepas tu aku kena angkat tangan konon konon menikmati alam sekitar. Kalau aku jadi director lah kan, aku ketuk kepala aku. Hahaha. Banyak kali shooting. Tak natural . Kenapa lah aku ni lahai? Nervous kapeeee weiiii Maryam? Lepas tu kena jalan lagiii . 







 Dah penat semua kitaorang bergambar. Tempat ni memang cantik sangatttt laaa untuk photography. Si Saleem ni amek gambar cantikk. Professional kan. Dea amek gambar aku merata tmpt jugakk. Tapi katanya nanti dea email. Harap harap lah cantik. Free kan? Hahaha.

Lepas tu dea amek gambar dengan wife dea. OMG Jealous sangat akuu nie -,-' Encik suami di sana aku di sini . Terpisah. Memang nasib lah kalau tak free jee bergambar dengan sayang.. Takpe lah tak ada rezeki..


Tengok vids Saleem ni pun memang bagus lah. Expert betol . Jealous jugak lah . Film tu memang passion dea. And it's a hot market, especially for wedding photography. Aku macam berminat pulak. Yelah siapa tak minat satu session wedding photography jaa dah boleh dapat RM2000+ katanya lah.

Fadzel nak buat business. Boleh lah recommend kat dea. Lagi lagi aku rasa dunia semakin gila sebab semua orang nak bergambar jee. Hot market.

Anyways, walaupun penat, It's worthwhile. Can't wait for the final product. :') Okay lah kita tolong orang, lain kali orang tolong kita. Allah pun tolong kita. It's for a good cause kan.

Cuma I think I need to brush up my acting skills. I feel like I'm a bad actress or bad at pretending hoho.


XOXO. Toodles.

Comments

Popular posts from this blog

Hubby's victory night: Majlis Makan Malam Regimental Sempena Pentauliahan Diraja Palapes Darat kali ke 34

Respect begets respect ~

Tips masuk UIA